Logo
تاریخ : چهارشنبه 13 دي 1402
کد 744

ارتقا رتبه دانشگاه بناب:

جایگاه دانشگاه بناب در رتبه‌بندی جهانی سایماگو ارتقا یافت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از ارتقای چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو با کسب رتبه 57 در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از ارتقای چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو با کسب رتبه 57 در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد.

دکتر حاجی‌بدلی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب اعلام کردند که براساس رتبه بندی سال ۲۰۲۳ اعلام شده توسط سایماگو SCImago، دانشگاه بناب با ارتقای چشمگیر با جهش 37 پله‌ای نسبت به سال 2022 در سال 2023 حائز رتبه 57 در بین موسسات آموزشی و‌ پژوهشی دولتی، آزاد و غیر انتفاعی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت درمان و آموزش پزشکی شد.

نظام رتبه‌ بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود و از سال ۲۰۰۹ ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات علمی- پژوهشی سراسر جهان را آغاز نموده است. این نظام رتبه‌بندی بین المللی، براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. در این رتبه بندی از سه شاخص تحقیقات و نوآوری و اجتماعی به صورت ترکیبی استفاده شده و شاخص تحقیقات ۵۰ درصد، شاخص نوآوری ۳۰ درصد و شاخص اجتماعی ۲۰ درصد وزن دارند.

دکتر حاجی‌بدلی افزودند: این موسسه بصورت سالانه نتایج رتبه بندی خود را برای حدود ۵۰۰۰موسسه آموزشی و پژوهشی در سرتاسر دنیا اعلام می دارد. هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی که بیش از ۱۰۰مقاله منتشر شده در پایگاه داده اسکوپوس داشته باشد در ارزیابی این نظام در نظر گرفته می‌شود.

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 دي 1402
  • ساعت 08
  • توسط مدیر سایت معاونت پژوهش و فناوری
  • تعداد بازدید 135
نظرات شما
captcha refresh