Logo
تاریخ : يکشنبه 3 دي 1402
کد 742

ارتقا رتبه دانشگاه بناب:

کسب رتبه 43 دانشگاه بناب در نظام رتبه‌بندی علوم جهان اسلام ISC در بین دانشگاه‌های جامع کشور

رتبه جدید دانشگاه بناب در بین دانشگاه‌های جامع کشور توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد. دانشگاه بناب با ارتقا 13 پله نسبت به سال گذشته در جایگاه 43 در بین 71 دانشگاه و موسسه آموزش عالی جامع کشور قرار گرفت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دانشگاه بناب در نظام رتبه‌بندی علوم جهان اسلام ISC 1400-1401،رتبه چهل و سوم را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.

دکتر حاجی‌بدلی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب، با اعلام این خبر گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی 115 دانشگاه کشور توسط گروه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) انجام گرفت و در این نظام رتبه‌بندی، دانشگاه بناب در جایگاه چهل و سوم در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رتبه شصت و نهم  درهمکرد قرار گرفت. این در حالی است که دانشگاه بناب در سال 1400-1399؛ در رتبه‌بندی دارای رتبه 56 دانشگاه‌های جامع و 74 درهمکرد بوده است.

دکتر علی حاجی‌بدلی افزود: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) می‌باشد.

کسب رتبه 43 دانشگاه بناب در نظام رتبه‌بندی علوم جهان اسلام ISC در بین دانشگاه‌های جامع کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سه طریق جمع‌آوری شده است: اطلاعات پژوهشی که جمع‌آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC می‌باشد، خود اظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسش‌نامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به‌دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می شود.

دکتر علی حاجی‌بدلی گفت: در رتبه‌بندی سال 1401-1400، تعداد ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی حضور داشتند که اطلاعات آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و براساس مأموریت، دسته‌بندی شده و مورد رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. تفاوت این دسته‌بندی با رتبه‌بندی سال‌های پیش این است که در این دسته‌بندی، دانشگاه‌های زیرنظام به صورت مستقل می‌باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه فعالیت‌های دانشگاه در راستای مرجعیت علمی و فناوری، شاهد ارتقای این مجموعه و نقش‌آفرینی بیش از پیش در پیشرفت علمی و فناوری کشور باشیم.

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 3 دي 1402
  • ساعت 06
  • توسط مدیر سایت معاونت پژوهش و فناوری
  • تعداد بازدید 143
نظرات شما
captcha refresh