Logo
تاریخ : چهارشنبه 21 شهريور 1403
کد 759

دومین نشریه علمی تخصصی دانشگاه بناب مجوز انتشار گرفت

دومین نشریه علمی تخصصی دانشگاه بناب با عنوان "پژوهش کاربردی در اپتیک و تکنولوژی لیزر" مجوز انتشار گرفت

دومین نشریه علمی تخصصی دانشگاه بناب با عنوان فارسی "پژوهش کاربردی در اپتیک و تکنولوژی لیزر" و عنوان انگلیسی "Applied Research in Optics and Laser Technology" مجوز انتشار گرفت.

امروزه کاربرد صنعتی، پزشکی و تحقیقاتی اپتیک  و لیزر بر کسی پوشیده نیست. رشد و تعالی پژوهش در این حوزه از رسالت‌های لاینفک وزارت محترم علوم، تحقیقات، و فناوری به شمار می‌رود که با نوآوری در زمینه‌های تخصصی مرتبط، می‌تواند در گسترش مرزهای دانش و رفع نیازهای داخلی کشور موثر ‌باشد. از اساتید دانشگاهی و پژوهشگران در این حوزه انتظار می­رود که به آخرین کشفیات علمی و اجرایی مربوط به لیزر و اپتیک تسلط داشته باشند و قادر به حل مسائل پژوهشی در سطحی باشند که برای اولین بار با آنها برخورد می­کنند. نیز انتظار می­رود که بتوانند در فرایندهای پژوهشی و صنعتی مورد نیاز جامعه در سطح جهانی فعال باشند و مشکلات موجود در صنعت، پزشکی و... را حل نمایند.

ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تبادل یافته‌های علمی توسط دانشمندان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور و ارتقاء کیفی رشته مهندسی اپتیک و لیزر و سایر رشته‌های مرتبط نیازمند بستری مناسب است تا بتواند با انتشار مقالات ارزشمند گامی مؤثر در پیشرفت علوم و صنعت کشور بردارد. فلذا، گروه مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه بناب با دارا بودن اساتید مجرب و جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر دارد تا با انتشار مجله‌ای با عنوان «پژوهش کاربردی در اپتیک و تکنولوژی لیزر» بستر لازم برای ترویج دانش در حوزه اپتیک و لیزر و رشد و ارتقاء کیفی رشته مدنظر در منطقه و صد البته در سطح کشور را به ارمغان آورد.

این نشریه مقالاتی را در زمینه‌های مهم فناوری اپتیکی و لیزری به صورت فصلنامه (هر سال 4 نسخه) در زبان فارسی و در قالب الکترونیکی منتشر می‌کند.

 

مدیر مسؤل نشریه: دکتر وحید فلاحی دانشیار گروه مهندسی اپتیک و لیزر – عضو هیأت علمی دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 21 شهريور 1403
  • ساعت 16
  • توسط مدیر سایت معاونت پژوهش و فناوری
  • تعداد بازدید 28
نظرات شما
captcha refresh