Logo
تاریخ : شنبه 9 دي 1402
کد 743

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC):

دانشگاه بناب رتبه یازدهم در ثبت اختراع بین‌المللی و رتبه سی و دوم در ثبت اختراعات ملی را کسب کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب به گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، میزان عملکرد ملی و بین المللی دانشگاه های کشور در شاخص ثبت اختراع را اعلام کرد که دانشگاه بناب رتبه یازدهم در ثبت اختراع بین المللی و رتبه سی و دوم در ثبت اختراعات ملی را در بین دانشگاه‌های جامع از آن خود کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب به گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، طی خبری میزان عملکرد ملی و بین المللی دانشگاه‌های کشور در شاخص ثبت اختراع را اعلام کرد: که دانشگاه بناب رتبه یازدهم در ثبت اختراع بین المللی و رتبه سی و دوم  در ثبت اختراعات ملی را در بین دانشگاه‌های جامع از آن خود کرد.

دکتر حاجی‌بدلی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب گفت: از میان ۷۵ دانشگاه جامع ۲۴ دانشگاه توانسته‌اند ثبت اختراع بین‌المللی داشته باشند و ۹۵ پروانه ثبت اختراع بین‌المللی، را به ثبت برسانند که دانشگاه بناب توانست 3 پروانه ثبت اختراع بین‌المللی و در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

جدول ۱. پروانه‌های ثبت اختراع بین‌المللی دانشگاه ­‌های جامع در بازه زمانی ۱۳۹۹- ۱۳۹۷ (۲۰۲۰-۲۰۱۸)

وی در خصوص ثبت اختراع ملی افزود: در میان ۷۵ دانشگاه جامع حاضر در نظام رتبه ­بندی رتبه‌بندی ISC ۵۶ دانشگاه موفق به ثبت اختراع ملی شده‌اند. که دانشگاه بناب در رتبه 32 و با ثبت اختراع 4 اثر قرار گرفت.

جدول2. تعداد ثبت اختراعات ملی دانشگاه‌های جامع
تعداد ثبت اختراعات ملی دانشگاه‌های جامع

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در شنبه 9 دي 1402
  • ساعت 09
  • توسط مدیر سایت معاونت پژوهش و فناوری
  • تعداد بازدید 97
نظرات شما
captcha refresh